Tradicionalni šolski projekt Bodiva Prijatelja, ki ga izvajamo v okviru vsebin pouka DKE v 7. in 8. razredu na teme medsebojnih in družbenih odnosov ter medgeneracijskega sodelovanja, bo z delom nadaljeval tudi v šolskem letu 2024/25. V projektu bodo sodelovali učenci 1. in 2. razredov ter učenci 7. in 8. razredov in njihove razredničarke v sodelovanju z mentorico – vodjo projekta, Sabino Kolman. Kot vsako leto bomo k sodelovanju povabili tudi šolsko svetovalno delavko, Nežo Zelinka, ki zelo dobro pozna vse učence naše šole, saj jih spremlja že ves čas od vpisa na našo šolo, da bo našla vsakemu učencu v 1. a in 1. b razredu enega ali celo dva prijatelja iz 7. a in b. razreda. Učenci 2. a in b. razreda pa imajo že od lanskega leta svojega prijatelja iz 8. a, b ali c razreda.
O programu dela in vsebini naših srečanj se bomo učiteljice razredničarke, mentorica in so-mentorica Neža Z. dogovarjale sproti, pred organizacijo posameznega srečanja.
Vsebine in oblike dela bodo raznolike in pestre.
Vključevale bomo igro, branje, petje, risanje, oblikovanje iz različnih materialov, reševanje nalog z različnih področij ( MAT, SLO, NAR,…), športne in družabne igre, ples,…
Učenci se radi srečujejo tudi med odmori, v podaljšanem bivanju, saj jih predvsem osmošolci radi obiskujejo tudi izven svojega pouka in jim v OPB pomagajo pri domačih nalogah ali pa se z njimi družijo in igrajo družabne igre, jih spremljajo v šolsko knjižnico kjer jim pomagajo pri izbiri knjig, skupaj berejo, . . .
Predvsem pa bo poudarek na medsebojni komunikaciji, ki bo pripomogla k medsebojnemu spoznavanju in doseganju načrtovanih ciljev, ki so podrobno predstavljeni v vzgojno-izobraževalnih ciljih projekta (izhajajoči iz predmeta DKE):
- Na podlagi lastne izkušnje spoznavajo pojav in pestrost človeških skupnosti in razloge za združevanje.
- Spoznavajo skupnosti kot zgodovinsko kulturni pojav.
- Spoznavajo značilnosti posameznih skupnosti.
- Spoznavajo pomen odnosov med generacijami v skupnosti.
- Razvijajo sposobnost medgeneracijskega sporazumevanja in sodelovanja.
- Razvijajo sposobnost za proučevanje razlik v skupnosti in med skupnostmi.
- Spoznavajo pomen in problematiko lastne generacije in njene kulture.
- Razumejo, kako pomembna je za skupnost medsebojna strpnost
- Spoznajo in usvojijo strategije in postopke, ki omogočajo mirno reševanje konfliktov.
- Razumejo kako nastajajo predstave o drugih in drugačnih.
- Spoznajo pomen kulture in medkulturnega dialoga.
- Razumejo pomen dialoga, solidarnosti, strpnosti, sodelovanja in medsebojnega spoštovanja za kulturo sobivanja.
- Spoznajo pomen prijateljskih vezi med različnimi generacijami, pomen sožitja v sobivanju različnih generacij.
- Vzgajanje nenasilnosti in njen pomen za življenje v skupnosti.
Vir slik simbolov prijateljstva v naslovu: slike Google – simboli prijateljstva
Vodja projekta: Sabina Kolman, učiteljica ZGO, LUM in DKE