Nadarjeni učenci so po Zakonu o osnovni šoli (11. člen) učenci, ki izkazujejo visoko nadpovprečne sposobnosti mišljenja ali izjemne dosežke na posameznih učnih področjih, v umetnosti ali športu. Šola tem učencem zagotavlja ustrezne pogoje za vzgojo in izobraževanje tako, da jim prilagodi vsebine, metode in oblike dela ter jim omogoči vključitev v dodatni pouk, druge oblike individualne in skupinske pomoči ter druge oblike dela.
Odkrivanje nadarjenih učencev poteka v treh fazah:
- evidentiranje (Poteka na osnovi različnih kriterijev brez testiranj ali uporabe posebnih ocenjevalnih pripomočkov. Predlagani kriteriji: učni uspeh, dosežki, učiteljevo mnenje, tekmovanja, hobiji, mnenje šolske svetovalne službe.)
- identifikacija (Zajema poglobljeno in podrobnejšo obravnavo evidentiranih učencev in vključuje oceno učiteljev, test sposobnosti in test ustvarjalnosti.)
- seznanitev in mnenje staršev (Svetovalna služba skupaj z razrednikom seznani starše, da je bil njihov otrok spoznan za nadarjenega in pridobi njihovo mnenje o otroku.)
Delo z nadarjenimi učenci vključuje:
- notranjo diferenciacijo,
- fleksibilno diferenciacijo,
- dodatni pouk,
- izbirne predmete,
- interesne dejavnosti,
- pripravo za udeležbo na tekmovanjih,
- seminarske naloge,
- raziskovalne naloge,
- možnost osebnega svetovanja učencem in staršem,
- svetovanje pri izbiri poklica.