KDO? Učenci prve triade (gostujoči razred in po 2 predstavnika iz vsakega razreda).
KDAJ? Enkrat ali dvakrat mesečno.
KJE? V učilnici gostujočega razreda.
KAJ? Debata o …
Berite naše objave, pa boste izvedeli o čem smo se pogovarjali.
Ida Ažbe,
vodja otroškega vzgojnega parlamenta
2022/23
SVET POTREBUJE MALO BESED IN VELIKO LJUBEZNI
VZGOJA ZA SOBIVANJE Z GLUHIMI IN NAGLUŠNIMI
2021/22
Bodimo prijazni do sebe in do drugih
2020/21
SKRB ZASE V ČASU POUKA NA DALJAVO – 21. 5. 2021
2019/20
V petek, 10. 1. smo imeli prvo srečanje Šolskega vzgojnega parlamenta za učence od 1. do 3. razreda. Tokrat smo govorili o zdravju in gibanju. Učenci so se gibali, razmišljali in o vsem povedali marsikaj zanimivega. Prvo srečanje smo zaključili z odličnim pregovorom:
***
Na drugem srečanju otroškega vzgojnega parlamenta smo odprli perečo temo, ki nam je vsem dobro znana. Prepiri so del našega vsakdana, saj smo si med seboj različni, imamo različne želje in smo med seboj pogosto neusklajeni. Pomembno je, da znamo spore rešiti na miren način, brez nasilja.
Z otroki smo preko primerov spoznali različne načine reševanja prepirov.
Pomembno je:
- da prisluhnemo sogovorniku,
- da mu povemo, da nam je žal,
- da se »ohladimo«, če se v nas nabira jeza,
- da sklepamo kompromise,
- da prosimo za pomoč odrasle,
- da se dogovorimo, da je enako za vse vpletene.
Vsi sodelujoči pa so si bili enotni v tem, da se moramo predvsem veliko pogovarjati, s čimer lahko spore tudi preprečimo.
Simona Benedik
2018/19
Kje in kdaj se lahko gibamo?
Doma , zunaj, v šoli, med poukom, v prostem času, lahko se gibamo ves čas (hodimo, tečemo, kolesarimo, plezamo, telovadimo …).
Zakaj se je dobro gibati?
postali bomo spretnejši, močnejši in telesno bolj vzdržljivi
gibanje bo dobro vplivalo na naše srce in ožilje
okrepili bomo imunski sistem
okrepili samozavest
lažje bomo vzdrževali telesno težo
izboljšali splošno počutje …
Najbolj od vsega smo si zapomnili to – če se dovolj gibamo, si v šoli lažje zapomnimo snov in lažje sledimo pouku.
Koliko gibanja je priporočljivo za otroke in mladostnike?
Vsak otrok bi se moral gibati 1 uro na dan vse dni v letu.
Učenci so se najprej sprostili in umirili ob poslušanju mirne glasbe. S pantomimo so pokazali različne
načine preživljanja prostega časa. Prosti čas smo razdelili na organiziran in neorganiziran čas.
Povedali smo, da je organiziran prosti čas obiskovanje treningov ali drugih dejavnosti, kjer moramo
upoštevati določena pravila. Udeleži se jih lahko kdor želi. Neorganiziran prosti čas pa vsak porabi po
svoje.
Ugotovili smo, da ga lahko preživljamo aktivno ali pa neaktivno. Pri aktivnem preživljanju časa smo v
gibanju (različne športne dejavnosti), pri neaktivnem preživljanju prostega časa pa gledamo televizijo,
beremo, igramo igrice … Poudarili smo, da neaktivno preživljanje prostega časa vodi v nezdrav način
življenja … premalo gibanja, povečana telesna teža, slaba drža. neaktivnega časa odrasli ne smemo
prepovedati, moramo ga časovno omejiti.
Do konflikta pride, kadar imata dve osebi različni, nasprotujoči si želji in sta med seboj neusklajeni.
Naš cilj je razrešiti konflikt ali spor, da ne pride do nasilja.
Preko zgodb iz življenja otrok smo spoznali različne načine reševanja konfliktov ali sporov.
– pozorno prisluhni sogovorniku (kaj se je zgodilo),
– vzemi si čas za hlajenje (pogovori se naslednji dan),
– pojasni svoj položaj, ne da bi koga obtoževal,
– reci, da ti je žal,
– skupaj rešita problem (več predlogov iz obeh strani),
– uporabi humor, če situacija to dopušča,
– prosi za pomoč odrasle, če ne zmoreš sam,
– bodi pripravljen skleniti kompromis.
2017/18
Na zadnjem srečanju vzgojnega parlamenta smo ugotavljali, kako se naučimo pesmico, poštevanko, novo snov pri spoznavanju okolja… Skratka, pogovarjali smo se, KAKO SE UČIMO. Najprej smo se strinjali, da se učimo, da obogatimo svoje znanje in ne za ocen, za starše, za učiteljico… Poiskali smo načine, kako si lahko pomagamo, ko nam nekaj ne gre in ne gre v glavo. Na listek si lahko napišemo besedo ali račun in ga doma prilepimo na vidno mesto. Tako mesto je lahko kopalnica, saj tja stopimo večkrat na dan. Če bomo ta listek vsakič pogledali, si bomo zapisano skoraj sigurno zapomnili.
Pogledali smo si tudi posnetek, ki nam na kratko predstavi, kako se učimo.
Poglejte si ga tudi vi, mogoče se kaj novega naučite.
https://www.youtube.com/watch?v=beOGRjdfsdY
Ne učimo se za šolo, marveč za življenje.
Seneka
Slađana Ristić, razredničarka 2. b